Regeneracja wałów napędowych ciągnika rolniczego

Ciągnik rolniczy, w odróżnieniu od samochodu osobowego czy ciężarowego, nie wykorzystuje wału napędowego do przenoszenia napędu (wyjątkiem są jedynie ciągniki z napędem na cztery koła). Natomiast wały wykorzystywane są zupełnie w innym celu, choćby możliwości wyprowadzenia mocy z silnika do napędu urządzeń, które podczepiamy do ciągnika. Nazywa się to systemem WOM – Wał Odbioru Mocy. Dzięki nim ciągnik może napędzać kosiarkę, młockarnię, kultywator czy inne akcesoria. Niektóre ciągniki mają dodatkowo wyprowadzony wał z przodu, który umożliwia podłączenie jeszcze innych przystawek, jak choćby pilarka do drewna. Regeneracja wałów napędowych ciągnika jest nieco bardziej kłopotliwa niż w samochodzie, ponieważ konieczne jest zdemontowanie niemal całej „karoserii”, a później uwolnienie wałów z zaczepów w skrzyni biegów, lub specjalnej skrzynce przekładniowej. Dodatkowo wałów zazwyczaj jest kilka, zależnie od rodzaju ciągnika, co dodatkowo zwiększa nakład pracy. Więcej jest również części do wymiany, czyli łożysk, tulei wsporczych i tym podobnych.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!