BIEG BEZPOŚREDNI

Bieg bezpośredni (czwarty) włącza się przez napełnienie małego sprzęgła hydrokinetycznego (wskutek czego rozłącza się samoczynnie przednie sprzęgło jednokierunkowe), przy czym tylne sprzęgło wielotarczowe pozostaje włączone. Od tej chwili przednia przekładnia planetarna ulega zaryglo­waniu, czyli pracuje z przełożeniem bezpośrednim, identycz­nie jak tylna przekładnia planetarna. W rezultacie zespół przenosi napęd z przełożeniem bezpośrednim, nie zmieniając momentu obrotowego.Bieg tylny uzyskuje się przez włączenie hamulca stożko­wego, kiedy sprzęgło biegu jałowego i tylne sprzęgło wielo­tarczowe są wyłączone, a małe sprzęgło hydrokinetyczne jest opróżnione.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!