BIEG TYLNY

Bieg tylny włącza układ sterujący przez włączenie przedniego hamulca i tylnego sprzęgła wielotarczowego, przy czym przed­nie sprzęgło wielotarczowe oraz tylny hamulec pozostają wyłączone. W takiej sytuacji przedni hamulec utrzymuje ,w bezruchu turbinę przekładni hydrokinetycznej, a tylne sprzęgło wielotarczowe poprzez tylne sprzęgło jednokierun­kowe łączy kierownicę przekładni hydrokinetycznej z-tyl­nym kołem słonecznym. Jeżeli pompa się obraca, nieru­choma turbina przekładni hydrokinetycznej pracuje jako kierownica, a kierownica przekładni hydrokinetycznej jako turbina obracająca się w przeciwnym kierunku niż pompa. W rezultacie zmianę kierunku obrotu wału zdawczego za­pewnia przekładnia hydrokinetyczna (pracując w zakresie przełożeń 1,0.. .1,5), a przekładnia planetarna duże dodat­kowe przełożenie zwalniające (2,73).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!