BIEG ZWOLNIONY

Bieg zwolniony włącza układ sterujący przez włączenie tyl­nego hamulca, przy czym przedni hamulec oraz oba sprzęgła wielotarczowe pozostają wyłączone. W takiej sytuacji tylny hamulec poprzez włączone tylne sprzęgło jednokierunkowe unieruchamia tylne koło słoneczne, .wskutek czego prze­kładnia planetarna pracuje z przełoże­niem zwalniającym 1,58. Jeżeli rozpędzony samochód zaczyna napędzać silnik; tylne sprzęgło jednokierunkowe od razu się rozłącza i nie utrudnia obracania się tylnego koła słonecznego współbieżnie z wa­łem pierścieniowym. Z tego względu na okres korzystania z zakresu pracy L (bieg zwolniony) dodatkowo włącza się tylne sprzęgło wielotarczowe, które rygluje tylne sprzęgło .jednokierunkowe i umożliwia skuteczne hamowanie silni­kiem.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!