DRUGI BIEG

Drugi bieg włącza się wskutek napełnienia olejem małego sprzęgła hydrokinetycznego, co powoduje zaryglowanie przedniej przekładni planetarnej. Ponieważ sprzęgło biegu jałowego jest nadal włączone, rozłącza się wówczas samo­czynnie przednie sprzęgło jednokierunkowe. Natomiast tylne sprzęgło jednokierunkowe pozostaje włączone, czyli tylna przekładnia planetarna pracuje w dalszym ciągu z prze­łożeniem zwalniającym (tylne sprzęgło wielotarczowe jest wciąż rozłączone). Zaryglowana przednia- przekładnia planetarna przekazuje wtedy napęd wprost na duże sprzęgło hydrokinetyczne, czyli uzyskuje się pośrednie przełożenie zwalniające zespołu, będące przełożeniem zwalniającym tylnej przekładni planetarnej (np. 2,5532).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!