EUROPEJSKIE WIELKOŚCI

Natomiast w znacznej większości europejskich samochodów . osobowych stosuje się wciąż jeszcze zwykłe układy napędowe, przy czym dość często spotyka się automatyczne wyprzęgniki i automatyczne sprzęgła, zapewniające tzw. dwupedałowe prowadzenie samochodu (brak pedału sprzęgła; każde ujęcie w rękę dźwigni zmiany biegów powoduje samoczynne wyłączenie sprzęgła, a wypuszczenie dźwigni z ręki — jego włączenie). Ostatnio coraz szybciej rozpowszechniają się jednak w Euro­pie półautomatyczne i automatyczne skrzynki biegów, prze­ważnie zespoły hydro-mechaniczne bazowane na licencjach amerykańskich, choć nie brak i systemów czysto europej­skich (już w roku 1962 oferowano ponad 50 modeli euro­pejskich samochodów osobowych z automatycznymi skrzyn­kami biegów, w większości instalowanymi na życzenie nabywców, za dopłatą).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!