HAMOWANIE SILNIKIEM

Wówczas bowiem włącza się osiowe sprzęgło odśrodkowe trzeciego biegu (przednie) i od tej chwili napęd jest przeno­szony bezpośrednio z bębna na wał wyjściowy. Sprzęgło bębnowe oraz osiowe sprzęgło odśrodkowe drugiego biegu są oczywiście nadal włączone, lecz dzięki zastosowaniu sprzęgła jednokierunkowego na wale wyjściowym środko­wa para kół zębatych napędza tylko wał pośredni, który wówczas nie uczestniczy w przenoszeniu napędu i wiruje jałowo. Bieg tylny włącza się przez przerzucenie za pomocą dźwigni koła zębatego biegu tylnego, osadzonego na wale pośrednim, wskutek czego zmienia się kierunek obrotu wału wyjścio­wego. Hamowanie silnikiem na drugim i trzecim biegu jest możliwe jedynie po zablokowaniu sprzęgła jednokie­runkowego na wale wyjściowym.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!