HAMULEC RYGLUJĄCY

Hamulec ryglujący przekładnię hydrokinetyczną jest włą­czany przez samoczynny układ sterujący wskutek rozpę­dzania samochodu do określonej prędkości zależnej od nacisku wywieranego na pedał przyspieszenia — czyli od obciążenia silnika. Aby zapobiec ryglowaniu przekładni hydrokinetycznej w niewłaściwych sytuacjach np. pod­czas wyprzedzania lub pokonywania wzniesienia, wystarcza nacisnąć pedał przyspieszenia aż do oporu — wskutek czego układ sterujący przestaje działać.Planetarna skrzynka przekładniowa zależnie od wykonania zawiera dwie lub trzy przekładnie planetarne, czyli główną tylną lub pomocniczą, główną i tylną. Główna przekładnia planetarna przekazuje napęd podczas jazdy w; przód, zapewniając stałe przełożenie zwalniające.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!