HAMULEC STOŻKOWY

Wówczas hamulec ‘ stożkowy utrzymuje w bezruchu koło pierścieniowe pomocniczej przekładni planetarnej, która współdziałając z tylną przekładnią planetarną zapewnia przeciwbieżne i znacznie wolniejsze obracanie się wału zdaw­czego niż wału głównego (i turbiny dużego sprzęgła hydro­kinetycznego). Jednocześnie włączone przednie sprzęgło jednokierunkowe unieruchamia koło słoneczne przedniej przekładni, która pracuje z przełożeniem zwalniającym (jak w razie włączenia pierwszego biegu). W rezultacie zespół przekazuje napęd z dużym przełożeniem zwalniającym (np.. 4,3066), a wał zdawczy obraca się w przeciwnym kie­runku niż wał korbowy silnika.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!