HAMULEC TAŚMOWY

Ponieważ hamulec taśmowy utrzymuje w bez­ruchu koło pierścieniowe tylnej przekładni planetarnej, pracuje ona z przełożeniem zwalniającym (3,03). W takiej sytuacji kierownica sprzęgła hydrokinetycznego, związana poprzez koszyk satelitów tylnej przekładni planetarnej z wałem zdawczym, obraca się ciągle 3,03 raza wolniej niż turbina i koło słoneczne tylnej przekładni planetarnej. Wskutek tego sprzęgło hydrokine­tyczne przenosząc napęd zwiększa moment obrotowy. Największe prze­łożenie sprzęgła (podczas bezruchu turbiny, czyli w chwili ruszania sa­mochodu z miejsca) wynosi około 1,3, a całkowite przełożenie zespołu wynosi około 3,64 — ponieważ mo­ment obrotowy na wale zdawczym jest różnicą momentu obrotowego, wynikającego z iloczynu przełożeń sprzęgła hydrokinetycznego i tylnej przekładni planetarnej (1,3 • 3,03 == 3,939) oraz reakcyjnego momentu kierownicy (0,3).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!