HYDRAULICZNY UKŁAD STERUJĄCY

Hydrauliczny układ sterujący wyposażony jest w dwie zębate pompy oleju, przednią napędzaną od wału korbowego silnika i tylną napędzaną od wału zdaw­czego. Zawory układu hydraulicznego regulują wysokości ciśnienia w układzie i sterują przepływ oleju zależnie od ustawienia suwaka zaworu nastawnego (czyli położenia dźwigni sterującej) oraz odpowiednio do oddziaływania regulatora odśrodkowego i położenia pedału przyspieszenia. Jak długo dźwignia sterująca znajduje się w pozycji P lub N, tak długo zawór nastawny odcina dopływ oleju pod ciśnie­niem do wszystkich hamulców i sprzęgieł tarczowych. Wskutek ustawienia dźwigni sterującej w pozycji Df zawór nastawny kieruje olej do siłownika tylnego hamulca (taśmo­wego) i poprzez zawór przełączający do rozpieracza sprzęgła wielotarczowego.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!