KOŁO PIERŚCIENIOWE

W takiej sytuacji koło pier­ścieniowe i koło słoneczne tylnej przekładni planetarnej wirują z prędkością obrotową turbiny-przekładni  hydro- kinetycznej, czyli tylna przekładnia planetarna jest za­ryglowana i jednocześnie rygluje przednią przekładnię planetarną, zmuszając jej koło pierścieniowe do obracania się z prędkością koła słonecznego. W rezultacie napęd jest przekazywany wprost z wału centralnego na wał zdawczy (przełożenie bezpośrednie). Bieg tylny włącza układ sterujący przez włączenie tylnego sprzęgła wielotarczowego oraz tylnego hamulca taśmowego, przy czym przednie sprzęgło i przedni hamulec pozostają wyłączone. Wówczas tylne sprzęgło wiąże wał turbiny prze­kładni planetarnej z wałem rurowym, koszyk satelitów przed­niej przekładni planetarnej jest unieruchomiony przez tylny hamulec, a wał centralny może się obracać niezależnie od wału turbiny.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!