ŁOPATKI KIEROWNICY

Łopatki kierownicy przestawiane są przez siłownik hydrau­liczny, zależnie od położenia pedału przyspieszenia. Wci­śnięcie pedału przyspieszenia do oporu, poza położenie odpo­wiadające całkowitemu uchyleniu przepustnicy w gażniku, powoduje poprzeczne (w poprzek strug cieczy) ustawienie łopatek kierownicy (czyli dużą jej reakcję), co zwiększa zryw- ność pojazdu. Wskutek zwolnienia pedału przyspieszenia łopatki są ustawiane skośnie (mała reakcja). Istotną wadą przekładni hydrokinetycznej DYNAFLOW 1955 jest sto­sunkowo wąski zakres przełożeń — 1,0…2,4 (poprzeczne ustawienie łopatek kierownicy).lub 1,0…2,1;(skośneusta­wienie łopatek kierownicy).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!