NA BIEGU BEZPOŚREDNIM

Na biegu bezpośrednim napęd jest przenoszony przez rolkowe sprzęgło jednokierunkowe, które nie pozwala na wolniejsze obracanie się wału napędzanego niż wału napędzającego. Sprzęgło stożkowe łączy wówczas koło słoneczne z kołem pierścieniowym, wskutek czego wszyst­kie elementy przekładni planetarnej wirują jako jedną całość konstrukcyjna. Przełożenie przyspieszające włącza się przez oddalenie tarczy sprzęgła stożkowego od koła pierścieniowego i dociśnięcie jej do pierścienia oporowego, osadzonego w obudowie, co powoduje unieruchomienie koła słonecznego, związanego z piastą. Od tej chwili oswobodzone koło pierścieniowe jest przekręcane przez satelity obiegające trwające w bezruchu koło słoneczne i obraca się wraz z wałem napędzanym szyb­ciej niż wał napędzający związany z koszykiem satelitów.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!