NA OSI PIONOWEJ

Na osi pionowej zamiast momentu na wale turbiny odkłada się siłę napędową na kołach samochodu względem pompy (nt(np) w procentach . Tego rodzaju charakterystykę sporządza się przyjmując, że pompa obraca się z określoną stałą prędkością, a zmienia się jedynie prędkość obrotowa turbiny. Jeżeli założy się inną stałą prędkość obrotową pompy, krzywe charaktery­styczne mają podobny lecz odmienny przebieg.Moment obrotowy turbiny {Mt) wzrasta ze zmniejszaniem się jej prędkości obrotowej (n<). W omawianym przypadku w razie zupełnego bezruchu turbiny odbierany przez nią moment obrotowy (Af,) jest około 3,75 razy większy niż moment obrotowy oddawany przez pompę {Mp).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!