NAPÓR CIECZY

Gdyby ciecz napływała na łopatki kierownicy pod jeszcze większym kątem niż ó, np. pod kątem e, to następowałoby odchylanie: strumienia . cieczy w przeciwnym kierunku. Napór cieczy- na; łopatki kierownicy wywołuje wówczas ujemny moment reakcyjny (kierownica usiłuje obracać się w ślad za turbiną),straty uderzenia gwałtownie wzrastają, a sprawność przekładni szybko się zmniejsza.System TRILOK. Przekładnia hydrokinetyczna ma kie­rownicę związaną z obudową za pośrednictwem sprzęgła jednokierunkowego.Realizuje .się to przez osadzenie kierownicy na sprzęgle jednokierunkowym/ dzięki czemu w razie powstania ujemnego momentu reak­cyjnego kierownica zaczyna wirować w ślad za turbiną i po zrównaniu się ich prędkości obrotowych staje się jakby członem turbiny .

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!