NIE JEDNAKOWE OPORY

Wskutek niejedna­kowych oporów tarcia w mechanizmie różnicowym na mosty napędowe przekazywane są różne momenty obrotowe, co ułatwia poruszanie się samochodu po bezdrożu. Istotną wadą takiego mechanizmu różnicowego są dość znaczne straty mocy wskutek tarcia podczas jazdy po dobrych drogach, na krzywiznach oraz w razie różnic promieni dynamicznych kół jezdnych (np. wskutek niejednakowego ciśnienia w ogumieniu poszczególnych kół). Stożkowy, międzyosiowy mechanizm różnicowy. Wały zdaw- ‚ cze skrzynki rozdzielczej są sprzężone ze sobą poprzez mechanizm różnicowy w podwójnych satelitach stożko­wych, dzięki którym uzyskuje się niesymetryczny rozdział momentu obrotowego.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!