NIERUCHOMA KIEROWNICA

Ponieważ kierownica jest nieruchoma, występuje wówczas reakcyjne oddziaływanie cieczy na łopatki tur­biny, polegające jak by na wywie­raniu na nie dodatkowego nacisku. O   wielkości reakcyjnego oddziały­wania kierownicy decyduje stopień odchylania kierunku przepływu cie­czy na jej łopatkach. Łopatki kie­rownicy są tak ukształtowane, że ciecz wypływając spomiędzy nich natrafia znów na łopatki pompy. Ciecz w przekładni hydrokinetycznej przepływa zawsze pomiędzy łopatkami wszystkich trzech wirników. Zatem ciecz wirując dookoła osi obrotu pompy i turbiny krąży jednocześnie wokół środkowego pierścienia . Działanie i niektóre własności przekładni hydrokinetycznej najłatwiej wyjaśnić można przyjmując, że pompa, turbina i kierownica zostały rozcięte i wyprostowane, tworząc walec.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!