ODDZIELNY ELEKTROMAGNES

Koła zębate wykonane są albo jako jedna całość z tulejami, we­wnątrz których przesuwają się trzpienie, lub stanowią oddzielne elementy ułożyskowane na tulejach. Liczby rzymskie określają biegi, na których pracują oznaczone koła zębate oraz elektromagnesy. Bieg tylny włącza oddzielny elektromagnes. Skrzynka wy­posażona jest w mechanizm ryglujący, uniemożliwiający jednoczesne włączenie dwóch biegów, oraz w zatrzaski zapobiegające przypadkowemu rozłączaniu się przekładni podczas jazdy. Kierowca włącza biegi za pomocą’ dźwigni wybierającej, sterującej przełącznik umożliwiający lub od­cinający zasilanie prądem poszczególnych elektromagnesów. Podczas jazdy kierowca wybiera bieg, lecz odpowiednie przekładnie są zazębiane ze sobą dopiero po wyłączeniu sprzęgła.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!