PODCZAS PRZENOSZENIA NAPĘDU

Podczas przenoszenia napędu  na biegu pierw­szym małe sprzęgło hydrokinetyczne jest opróżnione, a sprzęgło biegu jałowego jest włączone. Oba sprzęgła jednokierunkowe są zaryglowane, a sprzęgło wielotarczowe jest rozłączone. Pokrywa dużego sprzęgła hydrokinetycz­nego obraca się wraz z kołem pierścieniowym przedniej przekładni planetarnej. Ponieważ koło słoneczne jest unie­ruchomione przez przednie ‚ sprzęgło jednokierunkowe, przednia przekładnia planetarna pracuje z przełożeniem zwalniającym (np. 1,5536).Koszyk satelitów przedniej przekładni planetarnej zmusza do obracania się pompę dużego sprzęgła hydrokinetycznego, z którego turbiną sprzężone jest koło słoneczne tylnej prze­kładni planetarnej. Ponieważ tylne sprzęgło jednokierun­kowe utrzymuje wówczas w bezruchu koło nej przekładni planetarnej — pracuje ona z przełożeniem zwalniającym (np. 2,5532), wskutek czego uzyskuje się naj­większe przełożenie całkowite zespołu (np. 3,966).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!