PÓŁAUTOMATYCZNE STEROWANIE

Ponadto wiele produkowanych w Europie pojazdów ciężarowych i autobusów wyposaża się w rozmaite zespoły hydro-mechaniczne, przeważnie półautomatyczne — rzadziej automatyczne. – Zakresy pracy automatycznych i półautomatycznych zespo­łów napędowych. Bez względu na stopień automatyzacji sterowania, półautomatyczne i automatyczne skrzynki biegów oraz inne zespoły napędowe wymagają wybierania i ustawiania określonych zakresów pracy — odpowiednio do warunków ruchu lub postoju samochodu.Półautomatyczne sterowanie skrzynki przekładniowej polega na tym, że jedna (lub dwie) z trzech podstawowych czynności (rozłączanie sprzęgieł lub elementów ryglujących, wybie­ranie właściwego przełożenia albo przełączanie przekładni) wykonywana jest przez kierowcę, a pozostałe dwie czynności (lub tylko jedna) odbywają się samoczynnie.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!