POŚREDNIA POZYCJA DŹWIGNI

Jeżeli dźwignia sterująca jest ustawiona na pozycji pośred­niej (wyłączenie: napędu), suwak = pierścieniowy również wystaje całkowicie ze swego gniazda. Biorąc praktycznie uniemożliwia to przekładni hydrokinetycznej przekazy-, wanie napędu, wskutek czego nawet pomimo przyspiesze­nia biegu silnika do szybkobieżności znamionowej pojazd nadal stoi w miejscu. Suwak pierścieniowy, spełnia więc, zadania sprzęgła do odłączania silnika od układu napędo­wego (pozwalającego na łatwe zazębianie kół zębatych skrzyn­ki przekładniowej).Zespół DIVABUS 145 D2 jest wyposażony w zwykłą mechaniczną skrzynkę przekładniową, która umożliwia jazdę do przodu lub do tyłu — odpowiednio do sposobu zazębienia przesuwnego koła zębatego^— zapewniając zarazem stałe przełożenia zwalniające. . Przesuwne koło zębate jest prze­mieszczane przez siłownik pneumatyczny,; uruchamiany za pomocą ręcznej dźwigni sterującej.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!