PRACA PRZEKŁADNI

Typowy zespół FORD-O-MATIC 1949 ( składa się z przekładni hydrokinetycznej (pompa, turbina oraz kierownica, zakres przełożeń 1,0…2,1 lub 1,0…1,9), współpracującej z zespoloną przekładnią planetarną, która zapewnia trzy biegi do jazdy w przód oraz bieg tylny.Bieg zwolniony  włącza hydrauliczny układ sterujący przez włączenie przedniego sprzęgła oraz tylnego hamulca, przy czym tylne sprzęgło oraz przedni hamulec pozostają wyłączone. W takiej sytuacji przednie sprzęgło łączy wał turbiny przekładni hydrokinetycznej z małym, kołem słonecznym przekładni planetarnej, a jej koszyk satelitów jest utrzymywany w bezruchu przez tylny hamu­lec. W rezultacie przekładnia planetarna pracuje z dużym przełożeniem zwalniającym (zwykle 2,44), a napęd jest przekazywany przez małe koło słoneczne, krótkie satelity, długie satelity i koło pierścieniowe na wał zdawczy.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!