PRZEKAZYWANY MOMENT

Dzięki temu uzy­skuje się przełożenie zwalniające skrzynki rozdzielczej, na ogół dość duże (np. 1,96 — w samochodzie GAZ-63). Dwustopniowa, nastawna skrzynka rozdzielcza często stale zwiększa  przekazywany moment obrotowy, czyli pra­cuje zawsze z przełożeniem zwalniającym — albo dużym, albo małym . W tego rodzaju zespole wały zdaw­cze — przedni i tylny — wbudowane są współosiowo. Od skrzynki biegów napęd odbiera wał wejściowy, na którym osadzone jest koło zębate, stale zazębione z dużym kołem bloku dwóch pośrednich kół zębatych. Duże koło bloku pośrednich kół zębatych jest jednocześnie stale zazębione ze swobodnym kołem zębatym, ułożyskowanym na tylnym wale zdawczym.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!