PRZESUNIĘCIE KOŁA ZĘBATEGO

Przesunięcie koła zębatego na wale wejściowym skrzynki biegów w prawo umożliwia jazdę w przód, zaś w lewo (do zazębienia z nie pokazanym na rysunku kołem zębatym) — jazdę w tył. Przemieszczenie przesuwki sprzęgła kłowego na wale zdawczym w lewo powoduje włączenie przekładni zwalniającej, a w prawo — przełożenia bezpośredniego. W zwykłych warunkach ruchu korzysta się jedynie z biegu bezpośredniego; przekładnię zwalniającą włącza się tylko w szczególnie ciężkich warun­kach jazdy. Przed przełączeniem biegu w skrzynce kierowca naciska przycisk na dźwigni zmiany biegów, co powoduje zahamo­wanie wału górnego skrzynki biegów za pomocą siłownika pomocniczego. Umożliwia to łatwe przełączanie z biegu niższego na wyższy łub odwrotnie.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!