PRZESUWNE KOŁO ZĘBATE

Przesuwne koło zębate, osadzone na tylnym wale zdawczym,. służy do przełączania, przełożeń zwalniających. Jeżeli koło przesuwne rygluje swobodne koło zębate względem tylnego wału zdawczego, zespół pracuje z małym, przeło­żeniem zwalniającym (np. 1,15 – w samochodzie MOSKWICZ 410). Natomiast kiedy przesuwne koło zębate jest zazębione z małym kołem bloku pośrednich kół zębatych, swobodne koło zębate wiruje jałowo, a skrzynka rozdzielcza przenosi napęd z dużym przełożeniem zwalniającym (np. 2,86 — w samochodzie MOSKWICZ 410). Do włączania napędu przednich kół służy przesuwka pozwalająca na okresowe sprzęgani? przedniego wału zdawczego z tylnym wałem zdawczym. Skrzynka rozdzielcza jest przełączana przy użyciu jednej tylko dźwigni ręcznej, umożliwiającej prze­mieszczanie przesuwnego koła zębatego lub przesuwki.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!