SKRZYNKI ROZDZIELCZE

Aby zwiększyć swobodę poruszania się samochodu w terenie zwykle wyposaża się go w układ napędowy na wszystkie koła. Ponieważ w przeciętnych warunkach ruchu napędzanie wszystkich kół byłoby nieracjonalne, np. z uwagi na zużycie paliwa, w układach napędowych pojazdów terenowych stosuje się dodatkowe zespoły, tzw. skrzynki rozdzielcze, pozwalające na okresowe wyłączanie napędu niektórych kół jezdnych mostów napędowych. Zadanie skrzynki rozdzielczej polega na przekazywaniu w razie potrzeby napędu na wszystkie mosty napędowe oraz na umożliwianiu wyłą­czania napędu jednego lub dwóch mostów z jednoczesnym przekazywaniem napędu na pozostały most lub mosty napędowe

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!