SPOŚRÓD ODCHYLANIA

Straty te w pewnych warunkach w razie osiągnię­cia sprawności optymalnej, przy ściśle określonym poślizgu turbiny względem pompy, tzw. optymalnym, przewidzia­nym z góry przez konstruktora, maleją do minimum I w prak­tyce mogą być pomijane. Natomiast przy wszystkich innych prędkościach obrotowych wirników straty uderzeń są już uchwytne i wzrastają tym szybciej, im bardziej chwi­lowy poślizg turbiny względem pompy różni się od poślizgu optymalnego. Sposób odchylania strug cieczy przez łopatki kierownicy zależy od prędkości obrotowej turbiny . Jeżeli prędkość obrotowa turbiny jest mała, ciecz uderza o łopatki pod niekorzystnym kątem a, co powoduje znaczne straty mocy.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!