SPRZĘGŁA JEDNOKIERUNKOWE

Sprzęgło jednokierunkowe, wbudowane przed sprzęgłem ciernym, osadzone jest na stożkowej końcówce wału korbo­wego . Pierścień sprzęgła jednokierunko­wego służy jednocześnie jako małe koło łańcuchowe po­dwójnego łańcucha rolkowego.Blokowanie sprzęgła umożliwia przesuwka w postaci tulei zaopatrzonej w kły, przemieszczana przez pionową dźwignię. Początkowo liczne sprzęgła jednokierunkowe miały w po­szczególnych wnękach piast układy z trzech (np. DKW) lub czterech (np. STUDEBAKER) rolek o stopniowo zróżni­cowanych średnicach. Z uwagi na niedostateczną sztywność pierścienia wykonanie takie nie zapewnia jednak równo­miernego rozkładu nacisków powierzchniowych, przy czym obciążenie najmniejszej rolki z reguły jest zbyt duże.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!