SPRZĘGŁO REGULUJĄCE

Od tej chwili sprzęgło ryglujące przekazuje napęd z wału’ korbowego silnika wprost na przekładnię planetarną.Jeżeli dźwignię sterującą ustawi się w pozycji L, układ sterujący włącza przedni hamulec taśmowy, przy czym sprzęgło wielotarczowe, tylny hamulec taśmowy oraz sprzęgło ryglujące pozostają wyłączone. W takiej sytuacji przedni hamulec taśmowy unieruchamia małe koło słoneczne, wskutek czego przekładnia planetarna pracuje z przełoże­niem zwalniającym (1,82), czyli przełożenie zespołu jest iloczynem przełożenia przekładni hydrokinetycznej i prze­łożenia przekładni planetarnej. Po rozpędzeniu samochodu do prędkości 24 km/godz lub wyższej (odpowiednio do obcią­żenia silnika) układ sterujący samoczynnie włącza sprzęgło jednotarczowe, ryglujące przekładnię hydrokinetyczną.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!