STEROWANE ZESPOŁY

Tak sterowane zespoły określa się jako półautomatyczne. Samoczynność zmiany przełożeń najłatwiej zapewnia się przez zainstalowanie w układzie napędowym bezstopnio- wej przekładni, której chwilowe przełożenie samoczynnie dostosowuje się do warunków obciążenia lub daje się zmie­niać bez przerywania przenoszenia napędu. Opracowanie tego rodzaju przekładni nastręcza jednak sporo trudności i dotychczasowe osiągnięcia praktyczne w tej dziedzinie są raczej połowiczne.Do dziś rozpowszechniły się jedynie bezstopniowe prze­kładnie hydrokinetyczne, podczas gdy bezstopniowe prze­kładnie cierne i elektryczne znajdują tylko ograniczone zastosowanie. Wyjątek stanowi pasowa przekładnia cierna, systemu VARIOMATIC (holenderskie samochody osobowe DAF).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!