SYSTEM CHRYSLER

System CHRYSLER Seml-Automatlc. Półautomatyczna skrzynka biegów — jeden z pierwszych hydro-mechanicz- nych zespołów napędowych, stosowany w różnych wyko­naniach w samochodach CHRYSLER od roku 1941. Zespół składa się z przekładni hydrokinetycznej (lub sprzęgła hydro­kinetycznego), zwykłego sprzęgła ciernego oraz cztero­stopniowej, synchronizowanej skrzynki biegów i hamulca postojowego .Synchronizowana skrzynka biegów ma dwa zakresy pracy do jazdy w przód — każdy po dwa różne przełożenia. Prze­łączanie przełożeń w każdym z wspomnianych zakresów odbywa się samoczynnie, odpowiednio do zmian chwilowej szybkości jazdy lub wskutek zmian nacisku wywieranego na pedał przyspieszenia (bez wyłączania sprzęgła ciernego, dzięki zastosowaniu sprzęgła je­dnokierunkowego).

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!