TYLNE KOŁA SAMOCHODU

Skoro tylko tylne koła samochodu odzyskują znów pełną przyczepność do podłoża, wał tylnego mostu napędowego zaczyna obracać się wolniej niż wał przedniego mostu napę­dowego. Wskutek tego sprzęgło jednokierunkowe rozłącza się, czyli skrzynka rozdzielcza samoczynnie przestaje prze­kazywać napęd na przednie koła pojazdu. Zaletą samoczynnych skrzynek rozdzielczych ze sprzęgłami jednokierunkowymi jest zdolność samoczynnego włączania przedniego mostu tylko na okresy czasu, kiedy jest to ko­nieczne. Wynika z tego jednak istotna niedogodność, po­nieważ napęd na przednie koła włącza się jedynie na okresy poślizgu tylnych kół, a jak długo zachowują one przyczepność do podłoża, tak długo napęd przedni pozostaje wyłączony, co w trudnych warunkach ruchu samochodu powoduje przeciążenie tylnego mostu napędowego.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!