USTAJĄCY DOPŁYW OLEJU

Jednocześnie ustaje dopływ oleju do prze­strzeni A. Wskutek różnic ciśnienia pomiędzy przestrzeniami A, B i C rozłącza się zewnętrzne sprzęgło stożkowe (kierow­nica odsuwa się od obudowy i wiruje swobodnie) oraz włą­cza się wewnętrzne sprzęgło stożkowe (tj. pompami turbina przylegając stożkowymi powierzchniami pierścieniowymi  wirują jako jedna całość). Napęd od silnika przenoszony jest wówczas przez wewnętrzne sprzęgło stożkowe bezpośrednio na synchronizowaną skrzynkę biegów ustawioną nadal na przełożenie zwalniające (1,5), czyli na tzw.biegpośredni. Bieg bezpośredni włącza układ sterujący przez otwarcie dopływu oleju pod ciśnieniem do rozpieracza sprzęgła wielotarczowego (które się włącza) i do siłownika sprzęgła kłowego, które zostaje rozłączone.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!