USTAWIENIE DŹWIGNI STERUJĄCEJ

\Wskutek ustawienia dźwigni sterującej w pozycji D hydrau­liczny układ sterujący włącza sprzęgło wielotarczowe, przy czym sprzęgło ryglujące oraz oba hamulce taśmowe pozo­stają wyłączone. W takiej sytuacji sprzęgło wielotarczowe zmusza oba koła słoneczne do obracania się z jednakową prędkością, czyli zaryglowana przekładnia planetarna pracuje z przełożeniem bezpośrednim. Podczas ruszania z miejsca rozpędzania samochodu wymagane przełożenia zwalnia­jące zapewnia jedynie przekładnia hydrokinetyczna, która w miarę podwyższania szybkości jazdy zaczyna pracować jako sprzęgło hydrokinetyczne, a następnie ulega zaryglo­waniu — po osiągnięciu 24.. .80 km/godz, zależnie od obcią­żenia silnika.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!