WIELOSTOPNIOWA SKRZYNKA

Natomiast zastosowanie wielostopnio­wej skrzynki rozdzielczej pozwala ponadto na okresowe zwiększanie momentu obrotowego, przekazywanego od silnika przez sprzęgło i skrzynkę biegów na mosty napędowe. Podobnie jak zwolnica; skrzynka rozdzielcza może stanowić oddzielny zespół lub może być zespolona z główną skrzynką biegów.   Wśród skrzynek rozdzielczych oddzielnych lub zespolonych jako specjalną odmianę wyodrębnia się skrzynki rozdzielcze z międzyosiowymi mechanizmami różnicowymi. Mechanizm taki przekazuje moment obrotowy na współosiowo ułozysko- wane wały napędowe, przy czym prędkość obrotowa jego obudowy jest niezmienna, a zmienne są prędkości obrotowe wałów napędowych przedniego i tylnego mostu.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!