WŁĄCZANIE NAPĘDU

Do włączania napędu przednich kół samochodu służy przesuwka pozwalająca na ryglowanie swobodnego koła zębatego względem przedniego wału zdawczego. Jeżeli przesuwka nie sprzęga swobodnego koła zębatego z przednim- wałem zdawczym, wiruje ono jałowo wokół niego, a skrzynka rozdzielcza przekazuje napęd jedynie na tylne koła pojazdu. Zwiększanie momentu obrotowego przez skrzynkę roz­dzielczą zapewnia wbudowana w nią przekładnia zwalnia­jąca. Jeżeli przesuwne koło zębate jest zazębione z dużym kołem zębatym na wale pośrednim, małe koło zębate na wale pośrednim zmusza tylny wał zdawczy oraz swobodne koło zębate do obracania się w tym samym kierunku co i wał wejściowy, lecz znacznie wolniej.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!