WŁĄCZONE SPRZĘGŁO

Jednocześnie włączone zostaje sprzęgło kłowe biegu tylnego, wskutek czego skrzynka biegów pracuje z przełożeniem zwalniającym 1,43, przy czym wał zdawczy obraca się w przeciwnym kierunku niż wiruje wał korbowy.Układ sterowania wyposażony jest w regulator odśrodkowy, przełącznik przekładni i siłownik włączający sprzęgło kłowe na wale zdawczym. Ciężarki regulatora odśrodkowego pod działaniem sił odśrodkowych usiłują rozsunąć się na zewnątrz i poprzez układ mechaniczny usiłują przemieścić suwak przełącznika przekładni, przezwyciężając napór oleju dopływającego pod ciśnieniem proporcjonalnym do uchylenia przepustnicy w gażniku. Przełączenie z biegu zwolnionego na pośredni następuje wskutek osiągania szybkości jazdy w zakresie 25.. .45 km/ /godz (45 km/godz w czasie zupełnego uchylenia przepustnicy w gażniku), a z biegu pośredniego na bezpośredni — w zakresie 45… 90 km/godz.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!