WYBRANY BIEG

Wybrany bieg zostaje włączony dopiero po naciśnięciu i zwolnieniu pedału, który za pośrednictwem układu mechanicznego powoduje za­ciśnięcie taśmy na bębnie hamulca wybranego układu planetarnego. Dźwignia zmiany biegów po ustawieniu w położeniu neu­tralnym  jest dociskana do walka przez sprę­żynę, ramię wahadłowe, dociskane słabą sprężyną do dźwigni, jest odchylone w lewo, a taśma hamulcowa — całkowicie zwolniona. Podczas wybierania biegu wałek sterujący zo­staje ustawiony pod takim kątem, że płaskie jego ścięcie umożliwia sprężynie przesunięcie dźwigni w prawo i do­ciśnięcie ramienia wahadłowego do dźwigni . ryglującej.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!