ZA POMOCĄ DŹWIGNI

Włączanie biegu rozpoczyna się wskutek naciśnięcia i zwol­nienia specjalnego pedału, połączonego z dźwignią ryglu­jącą. W chwili naciśnięcia na pedał  dźwignia ryglująca opuszcza się do dołu, a ramię wahadłowe wsuwa się w jej wgłębienie. Po zwolnieniu pedału dźwignia ryglu­jąca pod naciskiem sprężyny podnosi się do góry, zaciskając jednocześnie taśmę hamulca za pomocą trójkątnej dźwigni. Jak długo trwa jazda na tym biegu, tak długo położenia części mechanizmu preselekcyjnego nie ulegają zmianie. Włączanie innego dowolnego biegu przebiega podobnie. Kierowca przekręca za pomocą dźwigni zmiany biegów wałek sterujący. do położenia odpowiadającego wybieranemu biegowi, co powoduje jej przesunięcie w lewo.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!