ZAWÓR WYRÓWNAWCZY

Zawór wyrównawczy reguluje ciśnienie oleju dopływającego do rozpieraczy sprzęgieł i siłowników hamulców proporcjo­nalnie do obciążenia silnika. Zabezpiecza to przed poślizgiem sprzęgła łub hamulca .Ciśnienie w hydraulicznym układzie sterującym utrzymują dwie pompy oleju: przednia, napędzana od wału korbowego silnika i tylna, napędzana od wału zdawczego . Zawór, kontrolny umożliwia dopływ oleju z pompy, tylnej tylko w przypadku, kiedy wytwarza ona^wyższe ciśnienie w razie przekazywania dużego mo­mentu obrotowego.Zawór synchronizujący kontroluje przebieg włączania i wy­łączania sprzęgła wielotarczowego i przedniego hamulca taśmowego, co zapobiega zbyt szybkiemu zaciskaniu tarcz sprzęgła lub taśmy hamulca.

Znalazłeś się tutaj dzięki poniższej frazie kluczowej:

Witaj na moim serwisie! Jestem Adam i jestem wielkim pasjonatem czterech kółek. Znajdziesz tutaj wiele ciekawych informacji dotyczących motoryzacji i samochodów. Zapraszam do czytania!